לימודי חינוך לתואר ראשון

Preface First

This is a debugging block

Preface Second

This is a debugging block

Preface Third

This is a debugging block

תוכן

This is a debugging block

לימודי חינוך לתואר ראשון

התנסות במחקר ובעבודה יישומית
משוייך ל:
  • אודות
  • איך מתקבלים?
  • לוח זמנים
  • מבנה התכנית
  • מצטיינים
  • תעסוקה

החוג לחינוך באוניברסיטת תל-אביב הוא המוביל בתחומו בישראל. החוג עוסק במחקר ובהכשרה של אנשי מקצוע בתחומי היעוץ החינוכי והחינוך המיוחד בשני מסלולים: חינוך מיוחד ויעוץ חינוכי, וחינוך תלמידים לקויי שמיעה. בוגרי החוג מבוקשים מאד במערכת החינוכית והשיקומית בישראל ומשתלבים במגוון מסגרות חינוכיות ושיקומיות לאחר הלימודים.

כרטיס ביקור
שנות לימוד: 3
מתכונת לימודים: דו חוגי
פתוח לרישום:
תואר ראשון בחינוך (0723)

 

התואר המוענק:

B.A בחינוך

  • אודות

    הכוח להשפיע – בידיים שלכם

    אם תמיד נמשכתם לתחום החינוך, על כל גווניו; אם אתם רוצים להצטרף למשימה החיונית של התאמת מערכת החינוך לעידן הטכנולוגי החדש; אם אתם רוצים לחקור את הנתיבים החדשים של הלמידה הדיגיטלית; ואם אתם מתעניינים בסוגים שונים של חינוך – כמו חינוך לא פורמלי, חינוך מיוחד ועוד - תואר ראשון בלימודי חינוך של אוניברסיטת תל אביב הוא הבחירה הנכונה בשבילכם.

     

    בית הספר לחינוך באוניברסיטה הוא אחד המוסדות המובילים בתחומו. במסגרת תואר ראשון בחינוך תוכלו ללמוד מצוות מורים וסגל אקדמי חוקר אשר יחשוף אתכם לפרויקטים ייחודיים ולמחקרים פורצי דרך בתחום החינוך בארץ ובעולם. כאן תיהנו מהתנסות במחקר ובעבודה יישומית, תוך רכישת כלים וידע עדכניים ושימושיים. אתם מוזמנים להצטרף אלינו לעשייה, למחקר - ולעיצוב עתיד החינוך, ועתידה של מדינת ישראל כולה.

     

    תכנית התואר החדשה ללימודי חינוך באוניברסיטת תל אביב מגוונת וכוללת היכרות עם מסגרות חינוכיות רבות, מהגיל הרך ועד לחינוך למבוגרים. כאן תלמדו את המודלים הקלאסיים של התחום, המלווים אותו שנים רבות, אך גם מודלים חדשניים, המתאימים את עצמם למציאות המשתנה. במקביל לפיתוח כישורי המנהיגות והיזמות שלכם ותוך התנסות בהובלת תהליכים חינוכיים, תלמדו גם על תהליכי ההתפתחות בקרב קבוצות שונות של ילדים. התכנית תפגיש אתכם עם טכנולוגיות המידע העכשוויות ביותר, אך כאן תלמדו גם כיצד להמשיך וללמוד לאורך כל החיים.

     

    בתכנית ללימודי חינוך מספר אשכולות:

    תהליכי התפתחות ולמידה – כאן הפדגוגים שביניכם יעמיקו את הידע על היבטים מרכזיים ומודלים התפתחותיים בתהליכי התפתחות תקינה ולא תקינה, וייחשפו לתכניות ייחודיות שמערכת החינוך מפעילה עבור ילדים עם וללא צרכים מיוחדים. בנוסף, כאן תכירו מודלים של תהליכי ייעוץ במערכות החינוכיות ותרכשו כלים להתערבויות חינוכיות-טיפוליות עם אוכלוסיות עם וללא לקויות. באשכול זה, בדומה לאשכולות האחרים, תתנסו בשטח. כאן תוכלו גם לעסוק באוכלוסיות עם לקויות שמיעה.

     

    חינוך וטכנולוגיה בחברה משתנה - אשכול חדש המתמקד בתהליכי למידה דיגיטליים בחינוך ובהיבטים שונים של יזמות וחדשנות בחינוך, תוך התייחסות לתיאוריה ולפרקטיקה החינוכית ברמה הגלובלית, הלאומית והמקומית. הנושאים הנלמדים באשכול כוללים יישום טכנולוגיות חדשניות בלמידה בקרב אוכלוסיות מגוונות, בהקשרים חינוכיים רחבים כולל הוגנות ושוויון חברתי.

     

     

     כבוגרי תואר ראשון בלימודי חינוך, תחזיקו בכישורים וידע שיאפשרו לכם לעסוק בחינוך בכל תחום – מבתי הספר ועד הדרכה ארגונית, מבניית מודל למידה ועד המצאת טכנולוגיית למידה חדשה. אתם תהיו דור העתיד של המחנכים או היזמים בישראל, ותובילו את השינויים שמערכת החינוך זקוקה להם. למי מבינכם שירצה לעסוק בהוראה, במהלך השנה השלישית תוכלו לשלב את לימודי התואר עם לימודי תעודת הוראה ולזכות בהזדמנות לשנות את החיים של תלמיד או תלמידה בכל גיל, לסייע להם לממש את הפוטנציאל שלהם ולפרוח.

    לייעוץ ולפרטים נוספים

    עוזרת מנהלית: אודליה בכר
    ימי קבלה:
    א'- ה' 9:30 - 12:00; יום ג' בשעות 09:00 - 14:00
    בניין שרת, חדר 401א'
    03-6408459
    מזכירת סטודנטים: אביגיל בן דיין
    ימי קבלה:
    א'- ה' 9:30 - 12:00; יום ג' בשעות 09:00 - 14:00
    בניין שרת חדר 401א'
    036405496.
  • איך מתקבלים?

    הקבלה ללימודים מותנית בעמידה בתנאים האוניברסיטאיים ובעמידה בתנאי הקבלה של החוג.

     

    קבלה ללא פסיכומטרי במסגרת מתווה קורונה- בתחתית טבלת תנאי הקבלה

    תנאי קבלה ללימודי חינוך

    תנאי הקבלה של החוג ערוכים בטבלה הבאה. להסבר בנושא תנאי הקבלה, נא ללחוץ כאן

    כל שורה בטבלה (בצבע אפור או תכלת) מייצגת "תנאי בסיסי", ששמו מופיע בעמודה הימנית. על מנת להתקבל לחוג בקבלה רגילה אוטומטית, יש לעמוד בכל אחד מהתנאים הבסיסיים הרשומים בטבלה. בעמודה האמצעית מופיעה, בעבור כל תנאי בסיסי, אפשרות אחת או כמה אפשרויות לעמידה בו (האפשרויות השונות מופיעות בתת-שורות בגוונים שונים בתוך השורה). מועמד שעומד באחת (או יותר) מאפשרויות העמידה בתנאי בסיסי מסוים, ייחשב כמי שעומד באותו תנאי בסיסי. מועמד שאינו עומד באף אחת מאפשרויות העמידה בתנאי בסיסי מסוים, ייחשב כמי שאינו עומד באותו תנאי בסיסי, ולא יוכל להתקבל בקבלה רגילה אוטומטית.

    בעבור חלק מהתנאים הבסיסיים עשויות להופיע בעמודה השמאלית בטבלה (תחת הכותרת: "תנאי לדיון בקבלה חריגה") אפשרויות נוספות. ועדת הקבלה היחידתית מוסמכת לדון בקבלה חריגה של מועמדים שאינם עומדים באחד מהתנאים הבסיסיים, אם הם עומדים באחת (או יותר) מהאפשרויות הנוספות המנויות בעמודה השמאלית של אותו תנאי בסיסי שבו אינם עומדים. מודגש כי קבלתם של מועמדים כאלה אינה מובטחת, וועדת הקבלה היחידתית תחליט על קבלתם או על דחייתם, בהתחשב במכלול נתוניהם ובזמינות המקומות בחוג המבוקש.

    תנאים בסיסיים מצטברים לקבלה אוטומטיתתנאי לדיון בקבלה חריגה
    אפיקי קבלה
    • ציון התאמה עומד בסף קבלה וגם ציון פסיכומטרי 540 ומעלה; או:
    • תוספת  של 5 נקודות לציון התאמה הנמוך מהסף הנדרש עבור קורס מוק אחד או 10 נקודות עבור שני קורסים מקוונים  מתוך הרשימה בקישור, בתנאי של ציון 80 בכל קורס  וממוצע כללי של 85 לפחות או:
    • ציון פסיכומטרי 640 ומעלה או:
    • תואר בוגר (תואר ראשון) ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג בממוצע 85 ומעלה; או:
    •  השכלה אקדמית ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג, בהיקף 30 ש"ס אקדמיות לפחות, בממוצע 85 ומעלה 

     

     

    אין

    מתווה קורונה - קבלה ללא הבחינה הפסיכומטרית:

    • ממוצע בגרות משוקלל 102 לפחות או
    • ממוצע בגרות משוקלל 92 לפחות וגם שני קורסים מקוונים  מתוך הרשימה בקישור, בציון 80 לפחות בכל קורס ובממוצע כללי של  85 לפחות

    קבלה חריגה:

    ממוצע בגרות 97 לפחות למועמדים אשר יזמו או ניהלו מעורבות חברתית לפי הפירוט בהמשך:

    תתאפשר קבלה במספר מוגבל וללא התחייבות מראש למועמדים  אשר יזמו ו/או ניהלו פעילות חברתית מוכחת: פרויקט חברתי מתמשך במשך פרק זמן של חצי שנה לפחות ועברו את הראיון האישי שנערוך להם. על המועמד.ת העומד בקריטריון זה, לשלוח מסמך מפורט של עד שני עמודים בגודל אות 12, רווח כפול, הכולל תיאור של הפעילות, מטרותיה, אוכלוסיית היעד, אופן הפעילות ותדירותה, שותפים מקצועיים ותוצאות ההתערבות. כמו כן יש לצרף מכתב המלצה אחד לפחות של אדם היכול להעיד על הפעילות וחשיבותה יש לשלוח המכתב ופירוט הפרוייקט למזכירות תלמידים תואר ראשון ביה"ס לחינוך. מתוך כלל המועמדים שיעמדו בתנאי זה יוזמנו לראיון אישי אלה שוועדת הקבלה תתרשם כי אופי והיקף הפעילות מאפשרים הזמנה לראיון.

     

    קבלה במסגרת תכנית מובילים לבוגרי החינוך החרדי

    • זכאות לבגרות/ממוצע בגרות מותאם לנבחני סאלד בציון 85 ומעלה או:
    • בוגר/ת מכינה אוניברסיטאית קדם אקדמית בציון ממוצע של 85 ומעלה; או:
    • לימודים במוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג, בהיקף של 30 נקודות זכות לפחות, בממוצע 85 ומעלה
    • מבחן פסיכומטרי - נדרשת  עמידה בציון מינימלי כלהלן:  בפרק המילולי – 120 לפחות
    • אנגלית – 100 נקודות לפחות (רמת מתקדמים א') בפרק האנגלית של הבחינה הפסיכומטרית, עד תחילת הלימודים, ורמת פטור עד סוף שנה ב'.
    • הקבלה למסלול זה הינה על סמך ראיון אישי בשקלול ההישגים האקדמיים.

  • לוח זמנים

    לוח זמנים
  • מבנה התכנית

    ניתן לבחור בחירה אחת מבין האפשרויות הבאות : 

    • אשכול תהליכי התפתחות ולמידה  - מסלול 0201
    • אשכול התפתחות ולמידה דגש לקויי שמיעה - מסלול 0202
    • חינוך וטכנולוגיה בחברה משתנה - 0205
    • מועמדים שלא החליטו בשלב הרישום יבחרו במסלול -  0000 ויוכלו לבחור מסלול לקראת השנה השנייה ללימודים

     

     

     

     

     

    קורסים מתוכננים לדוגמא

    • יזמות ככלי לשינוי במערכת החינוך.
    • התפתחות חברתית ורגשית בקרב ילדים עם התפתחות תקינה וילדים עם לקויות.
    • משפט וחינוך.
    • ​לקויות תקשורת, שפה ודיבור אצל ילדים.
    • אי-שוויון חברתי בראי החינוך.
    • למידה, הוראה ותקשוב בחברת הידע.
    • הוראה וטכנולוגיה בחברת המידע – הזדמנויות ואתגרים.
    • ממשקי סביבות למידה מבוססות טכנולוגיות ידע.
    • מגמות מקומיות ועולמיות בטכנולוגיה ובחינוך בחברת המידע.

     

  • מצטיינים

    מלגה למצטיינים

     

    בית הספר יעניק מלגות הצטיינות לתלמידי תואר ראשון. סטודנטים אלו יאותרו במהלך שנת הלימודים השנייה על פי ממוצע הציונים בקורסים הנלמדים בחוג.

     

  • תעסוקה

    אופקי תעסוקה

    • ארגונים בתוך מערכת החינוך ומחוצה לה, כולל ארגוני מגזר שלישי, ברשויות מקומיות, בחברות עסקיות  ובמגזר הציבורי וכדומה.
    • לבוגרי התכנית שבידם תעודת הוראה בחינוך מיוחד או בחינוך תלמידים עם לקויות שמיעה – אופק תעסוקתי כמורים ואנשי חינוך ושיקום במסגרות חינוך רגילות ומיוחדות בכל הגילים, בעבודה במרכזי תמיכה יישוביים אזוריים (מתי"א), במרכזים להתפתחות הילד, בבתי חולים לילדים, במתנ"סים ובמסגרות להכשרת מבוגרים וכדומה.
    • לבוגרי התכנית שלמדו אשכול ראשי בדגש על לקויי שמיעה – אופק תעסוקתי בעבודה במרכזים טיפוליים, כגון: מיח"א, שמעיה, שמע, שמע קולנו וכדומה.
    • לבוגרים ניתן פטור של עד 12 ש"ס בלימודי תעודת הוראה (כפוף לרשימת קורסים חופפים ותכנית הלימודים).
מה לשלב עם חינוך לתואר ראשון?
צירופים דו-חוגיים אפשריים
x

Postscript First

This is a debugging block

Postscript Second

This is a debugging block

Postscript Third

This is a debugging block

Postscript Fourth

This is a debugging block